#47 Det viktigaste du behöver veta om medlemstjänster

Jag får många frågor om vad en medlemstjänst är för något så jag måste ta ett avsnitt här och ge en kort överblick. Jag kommer att beskriva arbetet me

Jag får många frågor om vad en medlemstjänst är för något så jag måste ta ett avsnitt här och ge en kort överblick. Jag kommer att beskriva arbetet med en medlemstjänst uifrån fem perspektiv: dig som företagare, din kund, arbetsstrukturen, försäljningen och vilken företagare en medlemstjänst passar för.

Det här har ju varit en kort vecka för några av oss. Det vill säga om du tog ledigt en eller två dagar extra så var det här en kortare vecka. Kanske jobbade du på som vanligt? 


Jag har haft en ovanlig vecka. 

Jag har fokuserat på mina leveranser och på att vara ledig. Det innebär att jag körde två workhops i Soloprenuerna. En handlade om hur du kan paketera dina månadsleveranser så att det blir galet värdefullt för medlemmarna och enkelt att jobba för dig. Och den andra var en bonusworkshop där vi bara pratade Newzenler, jag hjälpte till med min kunskap och övriga deltagare med sin. Det blev riktigt bra och uppskattat. Jag älskar det där med medlemstjänster, att jag kan lägga in den här typen av bonusgrejor, bara för att behovet finns och för att jag vill. 

Sedan har jag kört en annan längre workshop och lite coachningar. Men sedan har jag alltså varit ledig och till exempel cyklat mtb med en vän i vackra Högob. Fantasiskt väder och fantastiska cykelspår. Det är sådant jag vill göra mer av nu när jag fokuserar mer på fri tid. Och jag var ledig hela fredagen. 

Okej, nu sätter vi igång - det viktigaste du behöver veta om medlemstjänster på en övergripande nivå. För dig som funderar om du ska gå över från att bara erbjuda en webbkurs till att också ha medlemstjänst eller för dig som jobbar online på något annat sätt men vill utveckla ditt företag vidare. 

Kategorier: Solopreneurpodden